Virksomhedskonsulent til Fleksjobservice, Jobcenter Silkeborg

Profilbillede
dato

Vi har travlt og søger hurtigst muligt en dygtig og engageret virksomhedskonsulent til en fast stilling ved Fleksjobservice. Vil du være med til at sikre borgere på ledighedsydelse en aktiv plads på arbejdsmarkedet og er du interesseret i et alsidigt og udfordrende job i en organisation under stadig forandring, så er du måske vores nye kollega.

Om Fleksjobservice 
I funktionen Fleksjobservice varetager vi indsatsen for borgere på ledighedsydelse og borgere ansat i fleksjob. Formålet er at støtte borgerne med at udnytte deres arbejdsevne i et fleksjob samt fastholde og udvikle sig i fleksjobbet. 

Vi er en funktion, hvor både ambitioner og humøret er højt. Vores hverdag er travl, og vi udvikler løbende de metodiske tilgange, og opkvalificerer os for at fastholde en høj faglig kvalitet. Vi arbejder evidensbaseret og har fokus på og den gode dialog med borgere, samarbejdspartnere og kolleger. Der er 20 ansatte med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde i Funktionen, der består af de tre teams: Myndighed, Indsats og Fastholdelse. De tre teams har et tæt samarbejde om kerneopgaven. 

Om jobbet 
Som virksomhedskonsulent er din vigtigste opgave at støtte borgere på ledighedsydelse til hurtigst muligt at komme i varigt fleksjob. Indsatsen er virksomhedsrettet og med fokus på borgernes kompetencer, og skånebehov. 

Opgaverne er blandt andet, at:  

  • støtte, motivere og engagere borgerne i deres jobsøgningsforløb 
  • virksomhedskontakt med udgangspunkt i borgernes kompetencer og skånebehov og med fokus på at skabe jobåbninger for borgerne på din sagsstamme 
  • motivere borgerne for realistiske jobønsker og matche til konkrete jobåbninger  
  • dokumentere indsatsen i fagsystemet fasit

Din profil 
Både professionelt og menneskeligt er det vigtigt, at du har troen på, at alle ledige kan finde en plads på arbejdsmarkedet. Du har gode kommunikations- og formidlingsevner og trives i det virksomhedsrettede såvel som det borgerrettede arbejde. 

Derudover lægger vi vægt på, at du:  

  • har erfaring fra beskæftigelsesområdet og et godt kendskab til det lokale arbejdsmarked
  • har erfaring og interesse for det jobrettede arbejde med borgere med komplekse problemer 
  • har blik for jobåbninger og for virksomhedernes behov
  • arbejder systematisk og har god datadisciplin 
  • kan indgå i et professionelt og engageret team
  • er selvstændig og fleksibel i forhold til planlægning og opgaveløsning 
  • er mål og resultatorienteret
  • trives i en travl og til tider uforudsigelig hverdag 

Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer med ansættelse hurtigst muligt. 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Ahank Aziz på tlf. 4028 1350 eller funktionsleder Grethe Ahlmann Olesen på tlf. 2925 5449.
 
Ansøgningsfrist mandag 20. maj 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 27. maj 2024.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Hvis du indstilles til ansættelse i stillingen, vil der inden endelig ansættelsesaftale indgås, blive indhentet reference hos seneste arbejdsgiver og gerne hos flere. 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Silkeborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Silkeborg Kommune, Drewsensvej 60, 8600 Silkeborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6040288

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet