Har du lyst til at gøre en forskel i hverdagen for dine kolleger og sikre, at vores IT spiller. I Skatteankestyrelsen søger vi en engageret kollega, der brænder for at yde god service og sikre, at vores systemer, mødelokaler og udstyr fungerer optimalt. Du bliver en del af et kontor med dygtige og hjælpsomme kolleger, hvor vi arbejder tæt sammen om at understøtte styrelsens og vores nævnsmedlemmers digitale hverdag.
I Skatteankestyrelsens digitaliseringskontor arbejder vi med alt fra IT-projekter til IT-drift. Vi har vidt forskellige baggrunde, men interessen for IT og digitalisering har vi til fælles. Vi er 17 kolleger i kontoret, som er delt op i tre teams. Du får en plads i teamet Support og Systemforvaltning, hvor vi er 5 kolleger – 6 med dig om bord. Vi arbejder tæt sammen på tværs af både teamet, kontoret og organisationen.
Som IT-service- og support medarbejder bliver du en nøglespiller, fordi du supporterer hele forretningen samt vores nævnsmedlemmer. Du tager dig af store og små opgaver og hjælper fx, når en iPad ikke virker eller ved opgradering eller justering af it-systemer. Du griber opgaverne, strukturerer dem og kommer gerne med forslag til optimering. Derudover tænker du forretningen ind i opgaverne.
Du får en afvekslende hverdag med tæt kontakt til hele forretningen, når du supporterer Skatteankestyrelsens fem lokationer og samarbejder med kolleger på tværs af kontorer og i koncernen. Dit faste arbejdssted bliver i Silkeborg, og som en naturlig del af jobbet besøger du jævnligt vores øvrige lokationer i Aalborg, Odense og København – typisk en gang om måneden. Det giver dig mulighed for at være tæt på brugerne, sikre at teknikken fungerer optimalt, og styrke samarbejdet på tværs af organisationen.
Vi tager godt imod dig og tilrettelægger et grundigt onboardingprogram til dig. Vi sparrer løbende på kontoret om opgaverne og giver plads til, at du kan udvikle dig fagligt alt efter dine interesseområder. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning. Du indgår ikke i en vagtplan.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- sikre at brugerne får den nødvendige hjælp til løsning af deres problemer
- følge op og rapportere på driftsrelaterede servicemål
- deltage i leverandørmøder og ved indkøb af systemer samt varetage den efterfølgende kontrakt- og leverandørstyring
- gennemføre IT-bestillinger og indgå i koordinering af planer for tekniske idriftsættelser
- deltage i implementering og optimering af standard IT-processer
- løbende forbedre vores servicekvalitet, processer og værktøjer
- har en IT-supportuddannelse eller anden IT-uddannelse og erfaring med IT-drift, ITSM, (ITIL)-processer og support af IT-systemer.
- kan skabe overblik og strukturere og prioritere opgaverne, så de bliver leveret til tiden i en god kvalitet.
- kender værdien af det gode samarbejde på alle niveauer i en organisation og med leverandører og kan gennemskue IT-orienterede problemstillinger og formidle dem videre, så andre forstår det.
- arbejder selvstændigt, men gerne vil være en del af et team og bidrage til kontorets fællesskab og gode stemning.
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere. … at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 12. november 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Therese Hjelm Andersen på telefon 3376 0217. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte Niels Melin Poulsen på telefonnummer 3376 2614.
Vi læser ansøgninger løbende og afholder som udgangspunkt 1. samtaler d. 17. november i Silkeborg og 2. samtaler d. 21. november Ved Vesterport 6, i København.
Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).
Startdato er 1. januar 2026 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Glarmestervej 4, 8600 Silkeborg. Skatteankestyrelsen ligger tæt på motorvejen kun 40 minutters kørsel fra Aarhus.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Silkeborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Silkeborg, Glarmestervej, 8600 Silkeborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9129780e-74fb-412d-9c2f-bb2ddc30dffc